
Uğur Kurt cemevi avlusunda polis S.K’nın tabancasından çıkan kurşunla katledildi. Olay ilk önce “Havaya atılan ateş so Devamı..

“Zorbalık karşısında sessiz kalan herkesin içindeki insan ölür!” diyor Akinwande Oluwole Soyinka isimli Nijeryalı yaza Devamı..

27 Mayıs 1995 tarihinden bu tarafa bir grup insan, gözaltında devletin askeri–polisi tarafından yani bizzat devlet iradesiyl Devamı..
AKP hükümeti Türkiye’nin hane içi sosyal, etnik ve inançsal temeldeki toplumsal sorunlarına, huzursuzluklarına ve kavgalarına çözüm aramak yerine, komşu ülkelerin hane içi sorunlarını da tırmandıran bir dış politikaya sahiptir.
Dış politikada savunduğu Sünni mezhepçi dış politika ısrarı ile Türkiye’yi dış ve iç arenada ciddi bir krizin içine doğru sürüklediler. Dünkü müttefikleri d..
Alevilerin sorunları var. Sorunları bellidir; hakları devletçe gasp edilmiş ve mağdur olmuşlardır. Kimlikleri devletçe ve Emevi Sünniliğine dayalı egemen kimlik tarafından işgal edilmeye çalışılmaktadır.
Sorunun kaynağı devletin ve hükümetin kendisidir.
Örneğin Alevilerin yaşadığı acılar ve travmalarda devletin rolü nedir?
Unutulması devletçe arzulanan Maraş’ta, Dersim’de, Çorum’da ve Madımak..
Anayasa’nın 34. Maddesi “Herkes, önceden izin almadan, silahsız ve saldırısız toplantı ve gösteri yürüyüşü düzenleme hakkına sahiptir” der.
Peki öyle mi?
Kendiside Anayasa üstü ilahi güç gibi gören ve Anayasa’yı evrensel haklar manzumesi olarak değil, iktidarın ihtiyacına göre yorumlayan RTE, Gezi direnişinin birinci yılında da gösteri hakkı kullanımına yasak getirdi.
Hızır paşa bizi berdar etmeden
Açılın kapılar Şah’a gidelim
Siyaset günleri gelip yetmeden
Açılın kapılar Şah’a gidelim
Pir Sultan Abdal
RTE salı günü grup toplantısında Alevileri “Hızır paşalar asırlar öncesinde kalmıştır. Açılın kapılar Şâh’a gidelim diye, medet arama dönemi de asırlar öncesinde kalmıştır” diyerek hak aramamaları için uyarıyor. Oysa her türden ..
16. yüzyılda şöyle anlattı halimizi Pir Sultan Abdal;
Ben Musa’yım sen Firavun
İkrarsız şeytani lâin
Üçüncü ölmem bu hain
Pir Sultan ölür dirilir.
İmamın, kötülüğü vaaz eden imanı sorgulanınca kızıyor. “Bir avuç ateist” diyor; kendinden farklı olan, biat yerine demokratik itirazını ortaya koyma cesaretini gösterince, onları fethetme tehdidi savur..